====== Character Creation ====== [ [[:regels:]] ] // Deze pagina gaat over speciale regels met betrekking tot Character Creation. // ===== Ability Scores ===== We gebruiken het point buy systeem van Pathfinder voor het genereren van characters ([[http://www.d20pfsrd.com/basics-ability-scores/character-creation|Zie hier]])). In totaal mag een character **20** punten verdelen. Voor het gemak is de tabel met kosten hieronder herhaald. Alle aankopen zijn VOOR racial modifiers. ^ Score ^ Points ^ | 7 | -4 | | 8 | -2 | | 9 | -1 | | 10 | 0 | | 11 | 1 | | 12 | 2 | | 13 | 3 | | 14 | 5 | | 15 | 7 | | 16 | 10 | | 17 | 13 | | 18 | 17 | ===== Hit Points ===== Op hoog level middelen de gemiddeldes van Hit Points doorgaans goed uit. Bovendien beschikken spelers dan over de middelen om te compenseren met Constitution items en extra healing. Op laag level is de random factor van hit points een groter probleem. De level 3 fighter met pech en de level 3 fighter met geluk: ^ Fighter met Pech ^^ Fighter met Geluk ^^ ^ Level ^ HP ^ Level ^ HP ^ | 1 | 11 ((10+1 favored)) | 1 | 11 ((10+1 favored)) | | 2 | 13 ((1+1 favored)) | 2 | 22 ((10+1 favored)) | | 3 | 15 ((1+1 favored)) | 3 | 33 ((10+1 favored)) | Na 2 levels heeft de fighter met pech minder dan de helft van de hit points van de fighter met geluk. Om deze reden bied ik spelers de optie om hitpoints te kiezen in plaats van te rollen. Bij kiezen word het gemiddelde van de dobbelsteen + 1/2 gebruikt in plaats van de rol. Dus: ^ Dice ^ HP bij keuze ^ | d6 | 4 | | d8 | 5 | | d10 | 6 | | d12 | 7 | Classes met een kleinere hitdice hebben iets meer voordeel maar classes met een hogere hit dice lopen meer risico bij lagere rolls omdat die doorgaans meer van hun hitpoints afhankelijk zijn. Zaken als favored class, constitution en magie blijven onder dit systeem verder ongewijzigd.