Shén Yù 神諭

Shén Yù is opgegroeid in een grote Shang-Xi (鳳凰) stad in het oosten. Het gerucht gaat dat Shén Yù voor hij gereincarneerd was zijn ogen toegezegd had aan een krachtige geest. In ruil hiervoor kreeg zijn voorganger onmisbare informatie die velen gevechten in het voordeel van zijn leger gekeerd heeft. Shén Yù is nog steeds gelinkt aan deze geest. Shén Yù mist hierdoor zijn zicht verder dan 30ft. Het is niet duidelijk of de Geest hier nog gebruik van maakt. Als kind werd Shén Yù vaak gepest hiermee, kinderen gooide nog wel eens een stok naar hem toe vanaf een afstand, die hij dan niet aan zag komen. Shén Yù werd vanzelf alert en lette goed op wat er in de omgeving gebeurde, hierdoor kon Shén Yù sneller reageren als iemand hem wat aan wilde doen of er iets gebeurde.

Shén Yù's hele familie maakt deel uit van de strijders kaste en daardoor is Shén Yù ook vanzelf het mercenary leven in gerold. Doordat Shén Yù geen echte krijger was en niets kon zien op afstand was het lastig om goed te functioneren als normale soldaat. Doordat Shén Yù wel slim en vaardig was kwam hij terecht bij de ondersteuning. In tegenstelling tot veraf zien kan Shén Yù wel goed dingen dichtbij zien, door zijn oog voor detail werd hij al snel erkend als healer.

Al snel werd duidelijk dat als Shén Yù zich niet volledig concentreerde op zijn taak dat er levens verloren zouden gaan. In de loop der jaren is zijn concentratie steeds beter geworden en maakt hij bijna nooit meer fouten tijdens het oplappen van een gewonde. In zijn legereenheid gaat het gerucht dat zijn handen gezegend zijn. Shén Yù heeft het een aantal keer voor elkaar gekregen om soldaten te genezen waar andere van dachten dat ze de nacht niet zouden doorkomen. Niemand weet hoe hij het voor elkaar kreeg.

Shén Yù wil Urumi Weapon Master worden en zich specialiseren in het maken van Critical hits en 1 specifieke Combat Maneuver. Uiteindelijk wil Shén Yù deze 2 combineren.

OOC - Curse = Clouded Vision. Sinds level 5: 60 ft darkvision!

Vitals

Name Shén Yù 神諭
Classes and Level Oracle 7
Race Human
Gender male
Alignment Honourable Neutral Evil
Deity
Birthdate 124 Shengxia 37
Age 26
Height 5'
Weight 120 lbs

Ability Scores

Strength 18 4
Dexterity 16 3
Constitution 16 3
Intelligence 14 2
Wisdom 8 -1
Charisma 17 3
Light Load 100 lbs
Medium Load 200 lbs
Heavy Load 300 lbs
Lift 300 over head, 600 staggered
Drag 1500 lbs

Combat Abilities

Hit Points 59
Base Attack Bonus +5
Combat Maneuver Bonus +9 (+13 Trip)
Combat Maneuver Defense +22 (+25 Trip)
Fortitude Save 7 = 2 (base) + 3 (con) + 2 (misc)
Reflex Save 7 = 2 (base) + 3 (dex) + 2 (misc)
Will Save 6 = 5 (base) + -1 (wis) + 2 (misc)
Initiative 9
Speed 40 ft
Armour Class 29
Touch Armour Class 15
Flat-Footed Armour Class 26

Skills

Skill name Ability Bonus Ranks Ability Class Skill Equipment Misc
Acrobatics Dex 7 3 -1 5
Appraise Int 2 2
Bluff Cha 6 3 3
Climb Str 3 4 -1
Craft Int 2 2
Diplomacy Cha 19 7 3 3 6
Disguise Cha 6 3 3
Escape Artist Dex 2 3 -1
Heal Wis 3 1 -1 3
Intimidate Cha 14 5 3 3 3
Knowledge: Culture Int 13 7 2 3 1
Knowledge: Celestial Int 12 7 2 3
Knowledge: Souls Int 12 7 2 3
Knowledge: Spirits Int 12 7 2 3
Knowledge: Engineer Int 9 4 2 3
Linguistics Int 3 1 2
Perception Wis 8 1 -1 3 5
Perform Cha 6 3 3
Profession Wis -1 -1
Ride Dex 6 1 3 3 -1
Sense Motive Wis 3 1 -1 3
Spellcraft Int 12 7 2 3
Stealth Dex 2 3 -1
Survival Wis -1 -1
Swim Str 3 4 -1

Languages

Feats

Traits

Class Abilities

Equipment

Itemnaam Aantal Totaalprijs (gp) Totaalgewicht (lbs)
Circlet of Persuasion 1 4500 0
Headband of alluring charisma +2 1 4000 0
Eyes of the Eagle 1 2500 0
Cloak of resistance +2 1 4000 0
Amulet of Natural Armor + 2 1 8000 0
Mirthral Breastplate +2 1 10900 15
Belt of Giant Strength + 2 1 4000 1
Bracers of Archery Lesser 1 5000 1
Gloves of Arrow Snaring 1 4000 0
mw Urumi + 2 1 8330 6
mw M +4 Comp Longbow humanbane 1 8800 3
Shield, Mithral heavy wooden + 2 1 5307 5
Ring of Protection + 2 1 8000 0
Ring of Sustenance 1 2500 0
Boots of Striding and Springing 1 5500 1
Boots of Levitation 1 7500 1
Ioun Stone Deep Red Sphere 1 8000 0
Ioun Stone Pink Rhomboid 1 8000 0
Ioun Stone Scarlet and Blue Sphere 1 8000 0
Bag of Holding III 1 7400 35
Handy Haversack 1 2000 5
Horseshoes of Speed 1 3000 12
Horseshoes of a Zephyr 1 6000 4
Metamagic Rod Extend Spell 2 6000 0
Metamagic Rod Silent Spell 1 3000 0
Metamagic Rod Maximize Spell 1 14000 0
Sling 1 0 0
Bullets(10) 5 0.5 25
Quarterstaff 1 0 4
Dagger 1 2 1
Backpack 1 2 2
Waterproof bag 1 0.5 0.5
Spell component pouch 1 5 2
Bedroll 1 0.1 5
Blanket, common 1 0.2 1
Caltrops 3 3 6
Chalk 10 0.1 0
Crowbar 1 2 5
Explorer's outfit 1 10 8
Flint and Steel 1 1 0
Cooking Kit 1 1 2
Parchment 3 0.6 0
Rations, (trail, per day) 15 7.5 15
Rope (hemp) 5 5 50
Torch 3 0.3 3
Waterskin 1 1 4
Tent (medium) 1 15 20
Courtiers outfit 1 30 6
Mw Courtiers outfit 1 70 6
Jewelry 1 100 0
Wand of Cure Light Wounds 1) 1 187,5 gd 0
Pulley 2 4 20
Signal Whistle 1 0,8 0
Holy Symbol (zeepaardje) 1 25 0
Flotation Device 4 4 8
Small Chest (waterproof) 1 4 25
Horse 1 200 -
Certificaat heldhaftigheid keizerlijke bureaucratie 1 - -
Medaile + certificaat heer Hau 1 50 -
Fles olie 2 0,2 2
Totaal - 158 233,53 gd 314,5 lb

Spells Known

level description
0 Stabilize: Cause a dying creature to stabilize
0 Read Magic: Read scrolls and spellbooks
0 Mending: Makes minor repairs on an object
0 Resistance: Subject gains +1 on saving throws
0 Guidance: +1 on one attack roll, saving throw, or skill check
0 Detect Magic: Detects spells and magic items within 60 ft
0 Create Water: Creates 2 gallons/level of pure water.
1 Cure Light Wounds: Cures 1d8 damage + 1/level (max +5)
1 Bless: Allies gain +1 on attack rolls and saves against fear
1 Magic Weapon: Weapon gains +1 bonus
1 Enlarge Person: Humanoid creature doubles in size
1 Shield of Faith: +2 Deflection armor or higher
1 Comprehend Languages: Understand all spoken and written
1 Embrace Destiny: Roll d20 and use result later before rolling
2 Fog Cloud: Fog obscures vision.
2 Cure Moderate Wounds: Cures 2d8 + 1/level
2 Resist Energy: Ignores 10 (or more) points of damage/attack from specified energy type.
2 Ancestral communication: +4 insight if before check, reroll if after check
2 Hold Person: Paralyze humanoid 1 round / level
3 Cure Serious Wounds : Cures 3d8 damage + 1/level (max +15).
3 Magic Vestment : Armor or shield gains +1 enhance / 4 lvls.
3 Searing Light : Ray deals 1d8/two lvls (more against undead).
3 Prayer: +1 on allies and -1 on enemies

Spells per day

level casts DC
0 - 13
1 7 14
2 7 15
3 5 16
1)
750 gp, party eigendom, 1/4 deel