Shén Yù is opgegroeid in een grote Shang-Xi (鳳凰) stad in het oosten. Het gerucht gaat dat Shén Yù voor hij gereincarneerd was zijn ogen toegezegd had aan een krachtige geest. In ruil hiervoor kreeg zijn voorganger onmisbare informatie die velen gevechten in het voordeel van zijn leger gekeerd heeft. Shén Yù is nog steeds gelinkt aan deze geest. Shén Yù mist hierdoor zijn zicht verder dan 30ft. Het is niet duidelijk of de Geest hier nog gebruik van maakt. Als kind werd Shén Yù vaak gepest hiermee, kinderen gooide nog wel eens een stok naar hem toe vanaf een afstand, die hij dan niet aan zag komen. Shén Yù werd vanzelf alert en lette goed op wat er in de omgeving gebeurde, hierdoor kon Shén Yù sneller reageren als iemand hem wat aan wilde doen of er iets gebeurde.
Shén Yù's hele familie maakt deel uit van de strijders kaste en daardoor is Shén Yù ook vanzelf het mercenary leven in gerold. Doordat Shén Yù geen echte krijger was en niets kon zien op afstand was het lastig om goed te functioneren als normale soldaat. Doordat Shén Yù wel slim en vaardig was kwam hij terecht bij de ondersteuning. In tegenstelling tot veraf zien kan Shén Yù wel goed dingen dichtbij zien, door zijn oog voor detail werd hij al snel erkend als healer.
Al snel werd duidelijk dat als Shén Yù zich niet volledig concentreerde op zijn taak dat er levens verloren zouden gaan. In de loop der jaren is zijn concentratie steeds beter geworden en maakt hij bijna nooit meer fouten tijdens het oplappen van een gewonde. In zijn legereenheid gaat het gerucht dat zijn handen gezegend zijn. Shén Yù heeft het een aantal keer voor elkaar gekregen om soldaten te genezen waar andere van dachten dat ze de nacht niet zouden doorkomen. Niemand weet hoe hij het voor elkaar kreeg.
Shén Yù wil Urumi Weapon Master worden en zich specialiseren in het maken van Critical hits en 1 specifieke Combat Maneuver. Uiteindelijk wil Shén Yù deze 2 combineren.
OOC - Curse = Clouded Vision. Sinds level 5: 60 ft darkvision!
Name | Shén Yù 神諭 |
---|---|
Classes and Level | Oracle 7 |
Race | Human |
Gender | male |
Alignment | Honourable Neutral Evil |
Deity | |
Birthdate | 124 Shengxia 37 |
Age | 26 |
Height | 5' |
Weight | 120 lbs |
Strength | 18 | 4 |
---|---|---|
Dexterity | 16 | 3 |
Constitution | 16 | 3 |
Intelligence | 14 | 2 |
Wisdom | 8 | -1 |
Charisma | 17 | 3 |
Light Load | 100 lbs |
---|---|
Medium Load | 200 lbs |
Heavy Load | 300 lbs |
Lift | 300 over head, 600 staggered |
Drag | 1500 lbs |
Hit Points | 59 |
---|---|
Base Attack Bonus | +5 |
Combat Maneuver Bonus | +9 (+13 Trip) |
Combat Maneuver Defense | +22 (+25 Trip) |
Fortitude Save | 7 = 2 (base) + 3 (con) + 2 (misc) |
Reflex Save | 7 = 2 (base) + 3 (dex) + 2 (misc) |
Will Save | 6 = 5 (base) + -1 (wis) + 2 (misc) |
Initiative | 9 |
Speed | 40 ft |
Armour Class | 29 |
Touch Armour Class | 15 |
Flat-Footed Armour Class | 26 |
Skill name | Ability | Bonus | Ranks | Ability | Class Skill | Equipment | Misc |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Acrobatics | Dex | 7 | 3 | -1 | 5 | ||
Appraise | Int | 2 | 2 | ||||
Bluff | Cha | 6 | 3 | 3 | |||
Climb | Str | 3 | 4 | -1 | |||
Craft | Int | 2 | 2 | ||||
Diplomacy | Cha | 19 | 7 | 3 | 3 | 6 | |
Disguise | Cha | 6 | 3 | 3 | |||
Escape Artist | Dex | 2 | 3 | -1 | |||
Heal | Wis | 3 | 1 | -1 | 3 | ||
Intimidate | Cha | 14 | 5 | 3 | 3 | 3 | |
Knowledge: Culture | Int | 13 | 7 | 2 | 3 | 1 | |
Knowledge: Celestial | Int | 12 | 7 | 2 | 3 | ||
Knowledge: Souls | Int | 12 | 7 | 2 | 3 | ||
Knowledge: Spirits | Int | 12 | 7 | 2 | 3 | ||
Knowledge: Engineer | Int | 9 | 4 | 2 | 3 | ||
Linguistics | Int | 3 | 1 | 2 | |||
Perception | Wis | 8 | 1 | -1 | 3 | 5 | |
Perform | Cha | 6 | 3 | 3 | |||
Profession | Wis | -1 | -1 | ||||
Ride | Dex | 6 | 1 | 3 | 3 | -1 | |
Sense Motive | Wis | 3 | 1 | -1 | 3 | ||
Spellcraft | Int | 12 | 7 | 2 | 3 | ||
Stealth | Dex | 2 | 3 | -1 | |||
Survival | Wis | -1 | -1 | ||||
Swim | Str | 3 | 4 | -1 |
Itemnaam | Aantal | Totaalprijs (gp) | Totaalgewicht (lbs) |
---|---|---|---|
Circlet of Persuasion | 1 | 4500 | 0 |
Headband of alluring charisma +2 | 1 | 4000 | 0 |
Eyes of the Eagle | 1 | 2500 | 0 |
Cloak of resistance +2 | 1 | 4000 | 0 |
Amulet of Natural Armor + 2 | 1 | 8000 | 0 |
Mirthral Breastplate +2 | 1 | 10900 | 15 |
Belt of Giant Strength + 2 | 1 | 4000 | 1 |
Bracers of Archery Lesser | 1 | 5000 | 1 |
Gloves of Arrow Snaring | 1 | 4000 | 0 |
mw Urumi + 2 | 1 | 8330 | 6 |
mw M +4 Comp Longbow humanbane | 1 | 8800 | 3 |
Shield, Mithral heavy wooden + 2 | 1 | 5307 | 5 |
Ring of Protection + 2 | 1 | 8000 | 0 |
Ring of Sustenance | 1 | 2500 | 0 |
Boots of Striding and Springing | 1 | 5500 | 1 |
Boots of Levitation | 1 | 7500 | 1 |
Ioun Stone Deep Red Sphere | 1 | 8000 | 0 |
Ioun Stone Pink Rhomboid | 1 | 8000 | 0 |
Ioun Stone Scarlet and Blue Sphere | 1 | 8000 | 0 |
Bag of Holding III | 1 | 7400 | 35 |
Handy Haversack | 1 | 2000 | 5 |
Horseshoes of Speed | 1 | 3000 | 12 |
Horseshoes of a Zephyr | 1 | 6000 | 4 |
Metamagic Rod Extend Spell | 2 | 6000 | 0 |
Metamagic Rod Silent Spell | 1 | 3000 | 0 |
Metamagic Rod Maximize Spell | 1 | 14000 | 0 |
Sling | 1 | 0 | 0 |
Bullets(10) | 5 | 0.5 | 25 |
Quarterstaff | 1 | 0 | 4 |
Dagger | 1 | 2 | 1 |
Backpack | 1 | 2 | 2 |
Waterproof bag | 1 | 0.5 | 0.5 |
Spell component pouch | 1 | 5 | 2 |
Bedroll | 1 | 0.1 | 5 |
Blanket, common | 1 | 0.2 | 1 |
Caltrops | 3 | 3 | 6 |
Chalk | 10 | 0.1 | 0 |
Crowbar | 1 | 2 | 5 |
Explorer's outfit | 1 | 10 | 8 |
Flint and Steel | 1 | 1 | 0 |
Cooking Kit | 1 | 1 | 2 |
Parchment | 3 | 0.6 | 0 |
Rations, (trail, per day) | 15 | 7.5 | 15 |
Rope (hemp) | 5 | 5 | 50 |
Torch | 3 | 0.3 | 3 |
Waterskin | 1 | 1 | 4 |
Tent (medium) | 1 | 15 | 20 |
Courtiers outfit | 1 | 30 | 6 |
Mw Courtiers outfit | 1 | 70 | 6 |
Jewelry | 1 | 100 | 0 |
Wand of Cure Light Wounds 1) | 1 | 187,5 gd | 0 |
Pulley | 2 | 4 | 20 |
Signal Whistle | 1 | 0,8 | 0 |
Holy Symbol (zeepaardje) | 1 | 25 | 0 |
Flotation Device | 4 | 4 | 8 |
Small Chest (waterproof) | 1 | 4 | 25 |
Horse | 1 | 200 | - |
Certificaat heldhaftigheid keizerlijke bureaucratie | 1 | - | - |
Medaile + certificaat heer Hau | 1 | 50 | - |
Fles olie | 2 | 0,2 | 2 |
Totaal | - | 158 233,53 gd | 314,5 lb |
level | description |
---|---|
0 | Stabilize: Cause a dying creature to stabilize |
0 | Read Magic: Read scrolls and spellbooks |
0 | Mending: Makes minor repairs on an object |
0 | Resistance: Subject gains +1 on saving throws |
0 | Guidance: +1 on one attack roll, saving throw, or skill check |
0 | Detect Magic: Detects spells and magic items within 60 ft |
0 | Create Water: Creates 2 gallons/level of pure water. |
1 | Cure Light Wounds: Cures 1d8 damage + 1/level (max +5) |
1 | Bless: Allies gain +1 on attack rolls and saves against fear |
1 | Magic Weapon: Weapon gains +1 bonus |
1 | Enlarge Person: Humanoid creature doubles in size |
1 | Shield of Faith: +2 Deflection armor or higher |
1 | Comprehend Languages: Understand all spoken and written |
1 | Embrace Destiny: Roll d20 and use result later before rolling |
2 | Fog Cloud: Fog obscures vision. |
2 | Cure Moderate Wounds: Cures 2d8 + 1/level |
2 | Resist Energy: Ignores 10 (or more) points of damage/attack from specified energy type. |
2 | Ancestral communication: +4 insight if before check, reroll if after check |
2 | Hold Person: Paralyze humanoid 1 round / level |
3 | Cure Serious Wounds : Cures 3d8 damage + 1/level (max +15). |
3 | Magic Vestment : Armor or shield gains +1 enhance / 4 lvls. |
3 | Searing Light : Ray deals 1d8/two lvls (more against undead). |
3 | Prayer: +1 on allies and -1 on enemies |
level | casts | DC |
---|---|---|
0 | - | 13 |
1 | 7 | 14 |
2 | 7 | 15 |
3 | 5 | 16 |