====== Stunts ====== Om de campaign wat meer te richten op roleplay in plaats van rolplay is er een stunt systeem ingevoerd. Dit betekend dat PC's en hun cohorts en cohortcohorts kunnen stuntent om door coole en/of dramatische acties een speciale stunt-bonus te verkrijgen. Er zijn drie soorten stunts: * **+2 stunt**: Een 2 punts stunt wordt gegeven als een speler...\\ ...in combat beschrijft wat zijn character doet in plaats van slechts een declaratie van de acties op te noemen. Denk hierbij aan een kleine goed doorlopende beschrijving van het bloed dat uit de wond spat, of het beschrijven van de inslag van de magic missiles.\\ ..in roleplay duidelijk in character blijft praten (dus geen 'ik vertel dat X', maar 'X!'), en daarna een rol wil nemen om zijn roleplay mechanisch (intimidate, diplomacy, bluff, etc.) kracht bij te zetten. * **+4 stunt**: Een 4 punts stunt wordt gegeven als een speler...\\ ...in combat creatief gebruik maakt van de omgeving om zijn doel te bereiken. Denk hierbij aan het via een omgevallen pilaar naar een vliegende vijand springen, of het met een fireball omver schieten van een houten stellage met enkele vijandige minions erop.\\ ...in roleplay een overtuigend argument neerzet, acties neemt die vanuit speler oogpunt niet slim zijn maar vanuit de PC logisch volgen (denk aan clerics die evangeliseren op het verkeerde moment e.d.), of een slim plan heeft waardoor de doelen van de party bereikt worden. * **+6 stunt**: Een 6 punts stunt wordt gegeven als een speler...\\ ...in combat een dusdanig coole of dramatische actie beschrijft dat de rest van de spelers zo onder de indruk zijn dat men met grote ogen zit te kijken. Dit soort bonus wordt enkel gegeven voor de meeste epische der stunts.\\ ...in sociale situaties een dusdanig indrukwekkende speech levert, of een NPC zo elegant in de val heeft gelokt dat de andere spelers met bewonderinge toeluisteren.