[ Meta ]
Gestempeld door Brend op 2013-03-24 14:05
De Cerebrate verkrijgt Arcane Power waarbij Psionic Power word gebruikt om de Arcane energie te versterken.
Base Class: Cerebremancer / Ranger
Hit Die: d8
Class Skills: Climb (Str), Concentration (Con), Craft (Int), Decipher Script (Int), Handle Animal (Cha), Heal (Wis), Hide (Dex), Jump (Str), Knowledge (arcana), Knowledge (dungeoneering) (Int), Knowledge (geography) (Int), Knowledge (nature) (Int), Knowledge (psionics) (Int), Listen (Wis), Move Silently (Dex), Profession (Wis), Ride (Dex), Search (Int), Spellcraft (Int), Spot (Wis), Survival (Wis), Swim (Str), and Use Rope (Dex).
Skill Points: 6 + Int Modifier
Weapon Proficiencies: all simple and martial weapons, and with light armour and shields (except tower shields).
Level | BAB | Fort Save | Ref Save | Will Save | Special | Spells per Day |
---|---|---|---|---|---|---|
1st | +1 | +2 | +2 | +2 | Arcane Lore, Antipsionic Magic | +1 level of existing arcane spellcasting class / +1 level of existing psionic spellcasting class |
2nd | +2 | +3 | +3 | +3 | Arcane Synergy | +1 level of existing arcane spellcasting class / +1 level of existing psionic spellcasting class |
3rd | +3 | +3 | +3 | +3 | Overwhelming Magic | +1 level of existing arcane spellcasting class / +1 level of existing psionic spellcasting class |
Spells per day: When a new cerebrate level is attained, the character gains new spells per day as if he had also attained a level in any one arcane spellcasting class he belonged to before he added the prestige class. He gains additional power points per day and access to new powers as if he had also gained a level in any one manifesting class he belonged to previously. He does not, however, gain any other benefit a character of either class would have gained (bonus metamagic, metapsionic, or item creation feats, psicrystal special abilities, and so on). This essentially means that he adds the level of cerebrate to the level of whatever other arcane spellcasting class and manifesting class the character has, then determines spells per day, caster level, power points per day, powers known, and manifester level accordingly.
If a character had more than one arcane spellcasting class or more than one manifesting class before he became a cerebrate, he must decide to which class he adds each level of cerebrate for purpose of determining spells per day, caster level, power points per day, powers known, and manifester level. 1)
Antipsionic Magic: De Cerebrate krijgt 'Antipsionic Magic 2)' als bonus feat. De speciale conditie dat de feat niet bruikbaar is als je powers kan manifesten geld niet voor de Cerebrate, maar de feat werkt niet op psionic powers, alleen op spells.
Arcane Lore: De Cerebrate heeft Lore analoog aan Bardic Knowledge van de Bard en Lore van de Loremaster. Bovendien kan de Cerebrate haar Lore ability gebruiken voor alle Knowledge: Arcana gerelateerde knowledge checks.
Arcane Synergy: Als de Cerebrate een Arcane spell cast kan ze tegelijkertijd naar keuze een Divine Spell of Psionic Power van gelijk of lager level met de spell meesturen, alsof ze deze ook gecast zou hebben. De Divine Spell of Psionic Power moet dezelfde casting time of korter hebben en hetzelfde doel of een kleinere area hebben als de target. De target moet legaal zijn voor beide spells 3). De spells worden afgehandeld alsof ze onafhankelijk van elkaar zijn gecast - er word dus los gerolt voor spell resistance, saves, etc.
Beide spells worden gebruikt, maar het kost maar 1 actie in plaats van 2. Naast het gebruik van deze twee spells moet de caster bovendien een aantal Arcane Spells opgeven minimaal gelijk aan het casterlevel van de Divine Spell of Psionic Power. Deze kunnen die dag niet meer gecast worden.
Bijvoorbeeld: De Cerebrate cast de level 3 arcane spell 'Fireball'. Fireball heeft een casting time van 1 standard action en een target van een 20 ft radius spread. Tegelijkertijd manifesteerd de Cerebrate de level 2 divine spell 'Sound Burst'. Sound Burst heeft een casting time van 1 standard action en een target van een 10 ft radius spread. De centrale 10 ft radius van de target krijgt zowel Sound Burst als Fireball over zich heen en de buitenste rand van de 20 ft radius spread krijgt alleen het effect van de Fireball.
De caster is zowel de Sound Burst als de Fireball kwijt en moet bovendien 2 levels aan Arcane Spells opgeven. Omgekeerd gebruik had niet gekunt omdat de target area van de Fireball groter is dan die van Sound Burst.
Deze ability kan maximaal 1x per dag per level Cerebrate worden gebruikt.
Overwhelming Magic: Met meer kennis over de interactie van verschillende soorten magie leert de Cerebrate om de verschillende soorten magie zo te gebruiken dat de zakke punten van de verdedigingen van de vijand worden misbruikt. De +2 bonus op caster level checks tegen spell resistance gelden voor alle soorten magie die de Cerebrate gebruikt (inclusief psionics) en tegen alle soorten resistance, dus zowel spell resistance als power resistance. Bovendien geld de hogere DC om te dispellen voor alle vormen van magie en door alle vormen van dispellen.
In effect krijgt de Cerebrate dus een +2 op caster level tegen spell en power resistance en is DC 13 + caster level ipv DC 11 + caster level vereist om alle spells en powers te dispellen door degene die haar spells proberen te stoppen. Deze benefits gelden ook voor gemanifesteerde powers, ongeacht het wel of niet psionic zijn van de target.
Deze bonussen zijn een uitbreiding op de Antipsionic magic feat en stacken daar dus uiteraard niet mee.
Changes to Cerebremancer / Ranger:
Gain | Traded for |
---|---|
Favoured Enemy | Better spell-casting progression of base classes |
Track | Antipsionic Magic |
Wild Empathy | Arcane Lore |
Combat Style | Arcane Synergy |
Endurance | Overwhelming Magic |
Skills: Knowledge (arcana) 6 ranks, Knowledge (psionics) 6 ranks. Spells: Able to cast 2nd-level arcane spells and able to manifest 2nd-level powers.
Hit Die: d8
Class Skills: Climb (Str), Concentration (Con), Craft (Int), Decipher Script (Int), Handle Animal (Cha), Heal (Wis), Hide (Dex), Jump (Str), Knowledge (arcana), Knowledge (dungeoneering) (Int), Knowledge (geography) (Int), Knowledge (nature) (Int), Knowledge (psionics) (Int), Listen (Wis), Move Silently (Dex), Profession (Wis), Ride (Dex), Search (Int), Spellcraft (Int), Spot (Wis), Survival (Wis), Swim (Str), and Use Rope (Dex).
Skill Points: 6 + Int Modifier
Weapon Proficiencies: all simple and martial weapons, and with light armour and shields (except tower shields).
Level | BAB | Fort Save | Ref Save | Will Save | Special | Spells per Day |
---|---|---|---|---|---|---|
1st | +1 | +2 | +2 | +2 | 1st favored enemy, Track, wild empathy | +1 level of existing arcane spellcasting class / +1 level of existing psionic spellcasting class |
2nd | +2 | +3 | +3 | +3 | Combat Style | +1 level of existing arcane spellcasting class / +1 level of existing psionic spellcasting class |
3rd | +3 | +3 | +3 | +3 | Endurance | +1 level of existing arcane spellcasting class / +1 level of existing psionic spellcasting class |