Table of Contents

Priestess

[ Meta ]

De Priestess (Priest voor mannelijke vorm) is een Gestalt Class gebaseerd op de Cloistered Cleric / Druid. De Priestess stapt over de beperkingen van Clerics en Druids heen en channelt divine energy van een Pantheon van Goden. Omdat het combineren van verschillende divine energieën moeilijk is heeft ze bovendien meer inzicht in het algemene werken met divine energie.

De Priestess is niet gebonden door de specifieke religieuze kijk van individuele goden, maar vertegenwoordigd de interesses en de doelstellingen van het Pantheon als geheel.

De Alignment van de Priestess moet binnen de scope van het Pantheon liggen. Check hiervoor met de DM.

Base: Cloistered Cleric / Druid

Hit Die: d8

Class Skills: Concentration (Con), Craft (Int), Decipher Script (Int), Diplomacy (Cha), Handle Animal (Cha), Heal (Wis), Knowledge (all skills, taken individually) (Int), Listen (Wis), Profession (Wis), Ride (Dex), Speak Language (None), Spellcraft (Int), Spot (Wis), Survival (Wis), and Swim (Str).

Skill Points: 6 + Int Modifier

Weapon Proficiencies: All light weapons, light, medium and heavy armour, and shields (except Tower Shields).

Level BAB Fort Save Ref Save Will Save Special Spells per day (Cleric)
0 1 2 3
1st +0 +2 +0 +2 Greater Familiar, Princess of the Faith, Lore, Spontaneous Casting, Turn/Rebuke Undead, Aura, Wild Empathy, Domains, Vows 4 2 - -
2nd +1 +3 +0 +3 - 5 3 - -
3rd +2 +3 +1 +3 Divine Grace 5 3 2 -

Create Greater Familiar: De Priestess kan een Greater Familiar creëren. In plaats van het summonen van een bestaande animal companion maakt de Priestess zelf een magisch wezen.

See: Tria Phoenixia

Princess of the Faith: Princess of the Faith als een bonus feat, ook al voldoet de Priestess niet aan de prerequisite feats. De familiar ability is al omvat in de Create Greater Familiar ability. De Cloistered Cleric Spell List is omvat door deze feat en is daarom niet apart vermeld.

De Priestess kan, volgens de specificatie van de Princess of the Faith feat, spells casten uit andere domains die ze heeft geleerd. Hiervoor gebruikt ze normale spell slots.

Lore: Een Priestess heeft Lore analoog aan Bardic Knowledge van de Bard en Lore van de Loremaster.

Better Spell Progression: The Priestess gains 1 additional spell at each level where they can cast spells.

Spontaneous Casting: De Priestess kan Divine Spells omwisselen voor Summon Natures Ally spells of Cure spells, zoals druids en clerics. Indien de Priestess evil is kan ze Inflict in plaats van Cure spells spontaan casten.

Turn/Rebuke Undead: De Priestess kan undead turnen, net zoals een cleric. Als de Priestess Evil is kan ze rebuken in plaats van turnen.

Aura: De Priestess aanbid geen specifieke god en neemt daarom niet het aura van de God over voor detect alignment spells als Detect Evil. In plaats daarvan radiate ze volgens haar eigen alignment, maar wel op een cleric niveau.

Wild Empathy: De Priestess krijgt Wild Empathy, zoals de Druid

Domains: De Priestess krijgt toegang tot drie domains, gekozen uit de set van domeinen van de Goden in haar pantheon. De priestess mag maar 1 domain van elke deity in het Pantheon kiezen. Ze krijgt hiervan echter geen dagelijkse domain spells. In plaats daarvan kan ze spells in de domains voorbereiden met normale spellslots. Bovendien heeft ze toegang tot de bijbehorende domain powers.

Vows: Om haar verbintenis met het pantheon vorm te geven neemt de Priestess een aantal rituelen en regels aan die de verbinding tussen de Priestess en de goden van het pantheon demonstreren. Deze vows leggen beperkingen op aan de Priestess welke betekenisvol maar niet slopend zijn. De Priestess neemt één vow per god in het pantheon. Als een van de vows word gebroken kan de Priestess 24 uur daarna geen divine spells casten en ze verliest gedurende deze periode de Divine Grace ability.

Wendele's vows:

Deity Vow Description
Beliria Vow of Purity Wendele neemt geen deel aan enige vorm van seksuele activiteit en bewaart haar maagdelijkheid in opdracht van Beliria. Ze benadrukt dit door alleen goed-bedekkende witte kleding te dragen en mag geen fysiek contact met personen van het mannelijk geslacht hebben.
Ilfreann Vow of the Prime Material Plane Wendele gebruikt geen armour of wapens van materialen die geen speciale band met Ilfreann hebben 1)
Mortaebius Vow of Eternal Night Wendele draagt tussen zonsopgang en zonsondergang een blinddoek die haar zicht blokkeert

Divine Grace: De Priestess krijgt op level 3 de Divine Grace ability als een Paladin.

Balance

Changes to Cloistered Cleric / Druid:

Gain Traded for
No Druidic Armour Restriction Druid Spellcasting, partial 2)
Animal Companion Greater Familiar
Better Spell Progression Druid Spellcasting, partial
Princess of the Faith Geen Daily Domain Spells 3)
Divine Grace Woodland Stride, Trackless Step 4)

Regular Cloistered Cleric / Druid Gestalt

First 6 levels of basic Cloistered Cleric / Druid Gestalt.

Hit Die: d8

Class Skills: Concentration (Con), Craft (Int), Decipher Script (Int), Diplomacy (Cha), Handle Animal (Cha), Heal (Wis), Knowledge (all skills, taken individually) (Int), Listen (Wis), Profession (Wis), Ride (Dex), Speak Language (None), Spellcraft (Int), Spot (Wis), Survival (Wis), and Swim (Str).

Skill Points: 6 + Int Modifier

Weapon Proficiencies: All light weapons, light, medium and heavy armour, shields and all natural attacks from wildshape forms. prohibited from wearing metal armor and shields

Level BAB Fort Save Ref Save Will Save Special Spells per day (Cleric) Spells per day (Druid)
0 1 2 3 0 1 2 3
1st +0 +2 +0 +2 Animal companion, nature sense, wild empathy, Druidic armour limitations, Turn or rebuke undead, Cloistered Cleric Spell List, Aura, 3 Domains, Spontaneous Casting, Lore 3 1+1 - - 3 1 - -
2nd +1 +3 +0 +3 Woodland stride 4 2+1 - - 4 2 - -
3rd +2 +3 +1 +3 Trackless step 4 2+1 1+1 - 4 2 1 -
4th +3 +4 +1 +4 Resist nature’s lure 5 3+1 2+1 - 5 3 2 -
5th +3 +4 +1 +4 Wild shape (1/day) 5 3+1 2+1 1+1 5 3 2 1
6th +4 +5 +2 +5 Wild shape (2/day) 5 3+1 3+1 2+1 5 3 3 2
1)
zoals standaard metalen, maar ook materialen van andere planes, etc.
2)
Short term, gain 2 spells lose 6 spells, long term, gain 10 spells, lose 47 spells not counting bonus spells
3)
Short term, lose 1 spell, long term lose 9 spells, limited selection. Includes Cloistered Cleric and Greater Familiar powers
4)
Delayed