Table of Contents

Tria Phoenixia

[ Meta, Mage, Priestess, Scion ]

De Tria Phoenixia is een driehoofdige of drievoudige Phoenix.

Heraldisch

Het heraldische wezen refereert naar Wendele's overwinning over de dood, zowel door levende verbranding door het reinigende vuur, door verdrinking in bloed en door de Demonen van de diepste diepten van de Abyss. Sinds dat moment is Wendele log enkele malen gestorven - door de Lady of Pain en door Virtusar, maar deze zijn niet opgenomen in de Heraldry.

De drie hoofden staan voor Wendele's drievoudige macht, Arcane, Divine en Psionic en heten Bennu Heron, Fenghuang en Quetzalcoatl.

Familiars

Daarnaast zijn de Tria Phoenixia ook vertegenwoordigd als Familiars van Wendele, een Arcane, Divine an Psionic variant.

Een reguliere Phoenix is veel te intelligent en machtig van zichzelf om als Familiar te dienen. In plaats daarvan creeren classes als de Mage zelf een familiar, in het geval van Wendele een Dwarf Phoenix. De Greater Familiar geen dier is waarmee een band is gevormd, maar deze is direct uit de ziel en magische krachten van de eigenaar voortgekomen.

De Dwarf-Phoenix Familiar zelf ziet er uit als een kleine vogel die volledig gemaakt is van vlammen. Het is een mengsel van de magische energie en de ziel van Wendele Selu Helevorn Sedis. Omdat de vlam word aangedreven door magie brand deze ook onder water. De dwerg feniks familiar geeft licht als een fakkel. De Dwarf Phoenix is Tiny en heeft een flight van 50 ft / round (perfect).

De Dwarf-Phoenix heeft een fysieke vorm maar het geen los wezen - het is een fysieke manifestatie van Wendele's magische kracht en ziel. De familiar heeft geen Armour Class of Hit Points en het rolt nooit attack rolls, saving throws of initiative. Als de Dwarf Phoenix getarget word door een spell dan geld deze alsof Wendele getarget is. De enige uitzondering is een spell met meerdere targets waar Wendele ook onder valt. In dat geval geld ze maar als een enkel target - er hoeven geen aparte saves gerolt te worden voor Wendele en voor de familiar.

Ondanks dit diepe verband is de Dwarf-Phoenix in staat om zelf te denken en beslissingen te nemen. Hierbij probeert de familiar Wendele zo goed mogelijk van dienst te zijn. De familiar heeft een eigen persoonlijkheid. Dwarf Phoenixen eten geen voedsel omdat ze immers direct door Wendele van kracht worden voorzien. Desondanks hebben de Dwarf Phoenixen een voorkeur om wierrook te eten, wat uiteraard direct verbrand zodra ze er mee in aanraking komen.

Bond

Om de familiar een vorm te laten manifesteren in de echte wereld is er een anker nodig. Dit anker moet een fysiek persoon zijn die een directe link heeft met Wendele, zoals bijvoorbeeld een Cohort. Het anker, ook wel de bond-partner, heeft een passieve link met de familiar en helpt om deze in de wereld te houden. Daarnaast kan de familiar de bond-partner binnengaan waarna deze direct aan Wendele gelinkt word. Alleen als de familiar met de bond-partner is samengesmolten krijgt de bond-partner toegang tot de abilities van de familiar (zoals Telepathy).

De bonussen en abilities van de familiar gelden alleen als deze actief verbonden is met de bond-partner. Als de familiar zelf gemanifesteerd is gelden de powers niet voor de bond-partner, maar alleen voor de familiar zelf.

Greater Familiar Abilities

Level Wendele Familiar Intelligence Familiar Abilities Bond Powers
1-2 6 Familiar Bonus, Bestaan, Telepathy, Alertness Familiar Bonus, Familiar Telepathy
3-4 7 Deliver Touch Spell -
5-6 8 - Telepathic Hub
7-8 9 Inter-familiar Telepathy -
9-10 10 Physical Fire Share Spells
11-12 11 - Direct Control
13-14 12 - -
15-16 13 Immolation -
17-18 14 - -
19-20 15 Tria Phoenixia -
21-22 16 Self-Sustainance -
23-24 17 - Free Control
25-26 18 Mount -
27-28 19 - -
29-30 20 Nova Three Control

Intelligence: De Greater Familiar is niet zo slim als Wendele zelf (en de Int is ook beperkt door Wendele's Int). De tabel geeft aan welke int score de familiar heeft. Voor zaken als spot, listen, e.d. gebruikt de Greater Familiar de scores van Wendele. Wendele kan niet door de ogen van de familiar kijken tenzij ze directe controlle over hen neemt.

Bestaan: De Greater Familiar bestaat niet als los wezen, maar is een zelf-denkende mentale constructie van magische energie en de ziel van de eigenaar, verbonden met de bond-partner. De Greater Familiar is daardoor beperkt in hoe verre deze kan bestaan zonder de eigenaar of bond-partner.

De eigenaar kan de Greater Familiar als full-round action manifesteren of absorberen, mits deze in fysiek contact staat met de eigenaar. De bond-partner heeft dezelfde ability, waarbij de bond-partner bovendien de bond powers activeerd als deze de familiar absorbeerd.

De Greater Familiar kan alleen bestaan binnen 1 mijl van Wendele of de bond-partner, en alleen als deze bij bewustzijn is. Als ze bewusteloos is, bijvoorbeeld door negatieve hitpoints, dan verdwijnt de Greater Familiar onmiddellijk. De Greater Familiar kan de bewusteloze Wendele dus ook niet beschermen. Dit komt omdat de magische energiestroom van de eigenaar naar de Greater Familiar constant op gang gehouden moet worden. De Greater Familiar kan bovendien niet blijven bestaan als de bond-partner niet meer leeft.

Als de ziel van de eigenaar het lichaam heeft verlaten maar wel gewoon bewust is (bijvoorbeeld in een droomwereld), dan kan de eigenaar de Greater Familiar in deze droomwereld manifesteren, vanwege de verbinding met de ziel van de eigenaar. De Greater Familiar reist niet automatisch mee, en blijft ook niet bestaan in de fysieke wereld. Bij twijfel draait het om waar de ziel van de eigenaar is, niet waar het lichaam is. In alle gevallen moet de bond-partner nog level (maar deze hoeft niet op dezelfde plane te zijn.

Telepathy: De Greater Familiar is een directe manifestatie van magische energie en de ziel van de eigenaar, met een eigen beslissingsvermogen. De eigenaar heeft een permanente telepatische bond met de Greater Familiar waarover gecommuniceerd kan worden. Wendele kan op elk gewenst moment de controle over de Greater Familiar overnemen. Op dat moment bestuurd ze de Greater Familiar volledig en kan ze door de ogen van de familiar kijken. Haar normale lichaam blijft als bevroren achter.

Door de Telepathy tussen Wendele en haar familiar komen een aantal familiar powers te vervallen: Empathic Link vervalt omdat de Telepathic Bond dit direct overschrijft. Telepathic Bond is significant krachtiger dan Empathic Link. Speak with Master is geschrapt gezien de Familiar een extensie van Wendele is en geen los dier, en de power is al omvat in Telepathic Bond die significant krachtiger is. Speak with Animals of its kind is geschrapt gezien de Familiar geen los dier is en dus geen verbinding heeft met andere dieren. In plaats daarvan is er een Telepathic Bond with other familiars toegevoegd. De Scry on Familiar power is geschrapt. De Telepathic Bond overschrijft dit direct en is significant krachtiger.

Alertness: Als de familiar binnen korte afstand van Wendele is rolt deze geen losse spot of listen check. In plaats daarvan krijgt Wendele de Alertness feat zoals een gewone familiar deze geeft.

Familiar Bonus: Familiar Bonus is een bonus uit de standaard lijst van familiar bonussen waaruit de eigenaar er één mag kiezen (per familiar). Deze bonus krijgen zowel Wendele als de Bond partner.

Deliver Touch Spells: Deze power is identiek aan die van een reguliere Familiar.

Inter-familiar Telepathy: Deze power geeft de Familiar een permanente Telepathic Bond met de andere Greater Familiars van Wendele. De Familiars kunnen niet door elkaars ogen kijken.

Self-Sustainance: Op level 21 zou de familiar de power Familiar Spell krijgen, waarmee deze dus zijn eigen magische energie op zou wekken. In plaats daarvan krijgt de Greater Familiar de mogelijkheid om zichzelf tijdelijk in stand te houden als Wendele of de bond partner uitgeschakeld word. De familiar kan de energie sturen, maar niet zelf genereren. Om aan energie te komen verbrand de familiar fysieke brandstof, en slaat deze dus neer als een reguliere vlam. Dit neerslaan moet binnen 1 ronde nadat Wendele is uitgeschakeld.

De familiar blijft bestaan zolang er fysieke brandstof is die deze kan verbranden, bijvoorbeeld hout. Uiteraard beperkt dit de mobiliteit van de familiar nogal terwijl Wendele (of de bondpartner) dood, weg of bewusteloos is - de familiar kan zich alleen via vuur verplaatsen, maar kan dus wel 'overslaan' mits de brand die het veroorzaakt dit doet. Als de bond-partner leeft en binnen bereik is (of andersom als Wendele leeft en binnen bereik is na de dood van de bond-partner) kan deze de familiar ook in zich opnemen. Er is dan uiteraard geen brandstof nodig.

Physical Fire: De Dwarf Phoenix verhit dermate dat het als vlam direct effect heeft op de omgeving. Het doet elke ronde 1 fire damage aan objecten of creatures die het aanraakt vanwege de hitte die het genereert. In combat is dit is een touch attack. De Familiar gebruikt, de BAB en dexterity van Wendele om te raken. Deze ability is onhandig in bibliotheken, maar de Phoenix heeft perfect flight en kan daardoor onschuldig in de lucht blijven hangen zonder dingen in brand te steken.

Immolation: De Dwarf Phoenix kan zichzelf opbranden als standard action. Alle objecten en creatures in het vakje van de Dwarf Phoenix krijgen 1 damage voor elke HD van Wendele, maar nooit meer dan de hitpoints die Wendele nog heeft. De Dwarf Phoenix sterft in deze aanval. Na 24 uur verschijnt de Phoenix weer naast Wendele. Een succesvole reflex save reduceerd de damage tot de helft.

Tria Phoenixia: De drie Familiars van Wendele kunnen samen verenigen tot de Tria Phoenixia, een driehoofdige Phoenix als full round action. De movement speed van de Tria Phoenixia is fly 150 ft / round (perfect) en de Tria Phoenixia is Large in plaats van Tiny.

Mount: De Tria Phoenixia kan als mount dienen voor Wendele en de bond partners. Omdat het creature incorporeal is kan het geen andere personen of spullen dragen.

Nova: De Dwarf Phoenix kan in de vorm van de Tria Phoenixia een Immolation aanval doen waarbij magische energie van Wendele af word getapt om de aanval sterker te maken.

De damage die de Tria Phoenixia doet is drie maal Wendele's level (identiek aan drie losse Immolation aanvallen). Daarnaast kan de schade van deze aanval 1 hoger worden voor elke 2 power points die Wendele investeerd en 1 hoger voor elk spell level van spells die Wendele investeert. Het gebied blijft beperkt tot een gebied van 5×5 voet en er is daar geen save.

De hitte van deze aanval radiate naar buiten toe. Iedereen binnen een straal van schade / 10 voet krijgt de halve schade aan fire damage. Er is een reflex save mogelijk voor half damage.

Alle drie Dwarf Phoenixen sterven in deze aanval. Ze verschijnen na 24 uur weer naast Wendele, zoals bij Eternal Flame.

Share Spells: Deze power is identiek aan die van een reguliere Familiar alleen dan tussen Wendele en de Bond-partner.

Familiar Telepathy: Deze power geeft een permanente telepatische bond tussen Wendele en de Bond-partner. Op level 1 is het berijk 1 mijl. Op level 5 word dit 10 mijl en op level 15 werkt de telepatische bond overal op dezelfde plane. Als ze niet op dezelfde plane zijn is er nooit contact mogelijk.

Telepathic Hub: Vanaf level 7 kan Wendele zonder nadenken als Telepathic Hub fungeren. Verschillende Bond-partners kunnen tegelijkertijd communiceren zowel met Wendele als met elkaar. Deze ability werkt alleen als Wendele zich op dezelfde plane bevind als de bond-partners en als Wendele binnen de eerder genoemde range is.

Direct Control: Vanaf level 11 kan Wendele directe controle over de betreffende persoon overnemen - haar eigen lichaam word dan dus niet bestuurd. Deze power werkt alleen als de bond-partner op dat moment willing is - Wendele kan geen dwang uitoefenen en een gemindcontrolde bond-partner kan dus niet overgenomen worden.

Free Control: Vanaf level 23 kan Wendele tijdens het gebruik van de Direct Control power ook haar eigen lichaam nog aansturen.

Three Control: Vanaf level 29 kan Wendele de Direct Control van alle drie de familiars tegelijkertijd toepassen en haar eigen lichaam aansturen.